sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Lavera Lips

Tämä aihe on varmaan kaikille tuttu, eli kuivat huulet. Varsinkin näin talviaikaan. Oon kokeillu kaikkea mahdollista; eri merkkisiä huulirasvoja, sitä blistexin purkkihuulirasvaa (mikä kihelmöi), apteekin huulirasvoja, öljyjä, bepanthenia, you name it. Nyt oon kuitenkin vihdoin löytänyt sellasen mikä toimii! Kävin nimittäin lifen myymälästä hakemassa Laveran vadelmaisen huulirasvan. Nyt täytyy myöntää, että luonnon kosmetiikka oikeesti on hintansa väärti.


Tässä siis mun kuivat käntyt ennen. Varsinkin heti aamusta huulista lähti oikeen tommosia siipaleita. Myös niin kauan kun muistan, mun ylähuulesta lähtee aina tommonen kolmion muotonen pala nahkaa. Ja tiiättekö sen tunteen, kun ei oo huulirasvaa mukana ja huuliin alkaa oikein sattua, kun ne on niin kuivat? Mulle ainakin vähän liiankin tuttua.


Tässä on sitten pari viikkoo myöhemmin aamulla otettu kuva. Se ihmeellinen kolo ylähuulessa on alkanu katoomaan, eikä riekaleita missään! Se kauhee kipu on myös kadonnu kokonaan. Laitan huulirasvaa nykyään aamusin ja iltasin hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoo ja sillon tällön lisäämään kiiltoo ja vähän väriä huuliin.


Taisin maksaa tuosta putilosta noin 7 euroa. Se on myös vaaleenpunanen ja tuoksuu ja maistuu vadelmalta. Kuinka söpöä :) Oon kuullu, että kaiken merkkiset huulirasvat tulee muutenkin samalta tehtaalta ja ne kaikki sisältää jotakin ihme öljyä, joka kuivattaa vaan huulia enemmän. Ne tuo hetkeksi helpotuksen, mutta koukuttaa heti kun vaikutus loppuu. Lavera ei tule niistä tehtaista. Enää ei meikäläistä haittaa, vaikka rasva unohtuiskin päiväks kotiin :) Toivottavasti muutkin löytää tästä sen avun.

3 kommenttia:

  1. Musta on jännä, kun mun huulet ei juurikaan kuivu tai kuivuu, mutta ne ei mee mitenkään "ihmeellisemmän" näköiseksi. Sitten jos käyttää huulirasvaa, sitä joutuu sitten jatkuvasti lisäämään kun kuivuu helpommin. Tai ainakin tuntuu siltä.

    Muuten mulla on kyllä aika kuiva iho, varsinkin näin talvella. Oli jännä viime keväänä, kun tulit lämpimät säät ja iho ja esim. jalkapohjat parani kuin taikaiskusta. Nyt oon jonkun verran yrittänyt rasvailla ihoa, varsinkin naamaa ennen kun lähtee ulos.

    VastaaPoista
  2. Se on parafiini (paraffin) ja vaseliini (petrolatum) jotka koukuttaa ja kuivattaa. Välttäkää tuotteita jotka sisältävät noita!

    VastaaPoista
  3. Laveran Lips Rasperry on yksi suosikkihuulirasvoistani. Kokemukseni huulivoidepuikosta on luettavissa myös blogini huulirasvavertailusta :) Vertailussa on mukana Laveralta toinenkin huulivoide. Lips Rasperry on kuitenkin ylivoimainen ykkönen.

    VastaaPoista

Kerro, kerro kuvastin..